Comunicat proposta confluència 21D

Proposta de Procés Constituent per a la creació d’una confluència de l’esquerra radicalment democràtica, social i rupturista amb les CUP-CC

Davant del repte de país i de les eleccions del 21 de desembre del 2017, l’assemblea del Procés Constituent va veure la necessitat de fer una àmplia confluència de l’esquerra radicalment democràtica, social i rupturista, en què es poguessin sumar diferents forces polítiques i entitats civils per eixamplar, tant com fos possible, el suport majoritari de la ciutadania a la constitució de la República catalana i que tingués, alhora,  un lligam amb el Parlament de Catalunya.

El Procés constituent ha plantejat a les CUP-CC la possibilitat de compartir un programa que prioritzi l’agenda social i l’eix nacional, que tingui un reflex en una candidatura oberta que aculli un representant en la llista de sortida i que s’estableixi la coordinació estratègica de l’acció parlamentària i el treball des de les entitats polítiques.

Els objectius i principis que s’han plantejat, són:

-          Sobirania nacional per poder decidir lliurement com a país.

-          Sobirania i apoderament ciutadà a través de l’exercici de la democràcia deliberativa i directa.

-          Procés constituent d’iniciativa ciutadana plenament participatiu.

-          Denúncia i combat del neoliberalisme, l’acumulació de poder econòmic i financer. Repartiment més just i equitatiu de la riquesa.

-          Suport i agermanament amb la lluita per a l’alliberament polític dels pobles i nacions oprimides.

-          Petició d’alliberament dels presos polítics, defensa de les nostres institucions i rebuig de l’aplicació de l’article 155.

Les converses mantingudes aquesta setmana entre Procés Constituent i les CUP-CC, no han permès concretar la proposta de confluència.

Tot i així, els dos actors constaten que cal continuar la col·laboració que hi ha en l’àmbit del municipalisme i que cal seguir ampliant els marcs d’entesa en el territori.  També s’ha dit que hi ha coincidència en la línia programàtica i que s’està obert a col·laborar un cop passades les eleccions del 21D.

Procés Constituent continuarà, amb convicció, treballant d’acord amb el seu manifest i les línies programàtiques exposades. A més, es compromet a col·laborar i afavorir qualsevol plataforma unitària i transversal que pugui sorgir després de les eleccions del 21D per defensar les llibertats, els drets laborals i socials, i promoure els espais democràtics i la sobirania.

Procés Constituent

15 de novembre del 2017

Siusplau identifica't per a deixar un comentari.

Visit bigtheme.net/wordpress for wordpress templates

Copyleft 2013 de Procés Constituent
Desenvolupat per l'Equip Web